Ufuk Tan Doğan YAĞCI
Gelirler Müdür V.
T.C.
DENİZLİ İLİ
ÇİVRİL BELEDİYE BAŞKANLIĞI
GELİRLER MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu yönetmeliğin amacı, Çivril Belediyesi Gelirler Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Gelirler Müdürlüğü’ndeki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu, 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu, 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- Bu yönetmelikte geçen:
Belediye: Çivril Belediyesi’ni,
Başkanlık: Çivril Belediye Başkanlığı’nı,
Başkan: Çivril Belediye Başkanını
Müdürlük: Gelirler Müdürlüğü’nü,
Müdür: Gelirler Müdürünü,
Yönetmelik: Gelirler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği’ni ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat Yapısı ve Bağlılık
Teşkilat Yapısı
MADDE 5- Gelirler Müdürlüğü’nün teşkilat yapısı aşağıdaki gibidir.
a) Gelir Planlama ve Geliştirme Birimi
b) Tarhiyat Birimi
c) Yoklama Birimi
Bağlılık
MADDE 6- (1) Gelirler Müdürlüğü, Belediye Başkanına ve görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün Görevleri
MADDE 7- (1) Aşağıda belirtilen görevler, Gelirler Müdürlüğü tarafından yürütülür:
Belediye gelirlerine ilişkin tarhiyat işlemlerini yürütmek, gelirleri tahakkuk ettirilebilir hale getirmek.
Tarhiyat işlemleri tamamlanmış olan gelirleri, tahakkuk ve tahsilatının sağlanabilmesi için Mali Hizmetler Müdürlüğüne dayanağı belgelerle birlikte bildirmek.
Vergi mükelleflerini ve mükellefiyetle ilgili maddî olayları, kayıtları ve mevzuları araştırmak ve tespit etmek.
Belediye gelirlerine ilişkin iç mevzuatı güncel tutmak.
Mükellef veri tabanını oluşturmak, güncellemek ve mükellef ilişkilerini yürütmek.
Gelir süreçlerini dijital ortamda izlenebilir hale getirmek.
Gelir bütçesinin hazırlanmasında Mali Hizmetler Müdürlüğü ile koordineli çalışmak.
Gelir kayıplarını önleyici önlemleri geliştirmek.
Belediye gelirlerini artırıcı öneriler geliştirmek ve buna ilişkin faaliyette bulunmak.
Faaliyet raporlarını, istatistiksel verileri ve performans göstergelerini hazırlamak.
Başkanlıkça verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
Müdürün Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 8- Müdürün görevleri aşağıda belirtilmiştir;
a) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişi olarak Müdürlüğü temsil etmek,
b) Yasalarla verilen her türlü asli ve ek görevleri yapmak,
c) Mali Hizmetler Müdürlüğü koordinasyonunda Müdürlüğün bütçesini, performans programını, yıllık faaliyet raporunu Belediyeni stratejik planına göre hazırlamak,
d) Alt birim personeli arasında görev bölümü yapmak, izin, hastalık ve çekilme gibi nedenlerle ayrılan personelin yerine, başkasının görevlendirilmesini sağlamak ve hizmetlerin aksamaması ve iş sürekliliği için gerekli önlemleri almak,
e) Müdürlük servislerinin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarını düzenleyerek, personel arasında uyumlu bir işbirliği ortamı kurulmasını sağlamak.
f) Çalışma verimini arttırmak amacıyla, mevzuat ve yargı kararları ile ilgili yayınları satın almak, abone olmak, bunlardan personellerin yararlanmasını sağlamak, personelin görevleri ile ilgili olarak kendilerini geliştirmeleri adına eğitimler aldırmak,
g) Müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenlemek, Müdürlüğe ait tüm birimlerinin ve personelin çalışmalarını izlemek, denetlemek ve gerekli talimatları vermek, Müdürlüğün hizmet alanlarındaki görevli personellerin sevk ve idaresini yapmak.
h) Müdürlüğün görev alanlarına giren konularda kararlar vermek, çeşitli konulara ilişkin farklı yollar ve çözümler bulmak ve uygulamak,
ı) Müdürlük bütçesinin etkili ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlamak,
i) Müdürlüğü ile Diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak,
Müdür, Belediye Başkanınca verilen ve Yönetmelikte tarif edilen görevler ile Mevzuatta belirtilen görevleri gereken özen ve süratle yürütmekle sorumludur.
Müdürlük Birimlerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 9- (1) Müdürlük Birimlerinin başında birim sorumlusu bulunur. Birim sorumlusu kendi birimindeki işlerin mevzuata uygun ve etkili ekonomik ve verimli yürütülmesinden sorumludur.
(2) Müdürlük birimlerinin görev yetki ve sorumlulukları aşağıda gösterilmiştir.
a) Gelir Planlama ve Geliştirme Birimi: Gelir Planlama ve Geliştirme Birimi aşağıdaki görevleri yürütür.
Gelir bütçesinin hazırlanmasına teknik destek vermek.
Gelir gerçekleşmelerini analiz etmek ve sapmaları raporlamak.
Gelir kayıplarına neden olan risk alanlarını tespit edip önleyici öneriler geliştirmek.
Gelir süreçlerinde iç kontrol uygulamalarını izlemek ve denetim raporları hazırlamak.
Müdürlük performans göstergelerini izlemek.
Mükellef memnuniyetine yönelik süreç iyileştirmeleri yapmak.
Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
b) Gelir Tarhiyat Birimi: Gelir Tarhiyat Birimi aşağıdaki görevleri yürütür
Beyan ve yoklama sonuçlarına göre vergi, harç, ücret ve kira gibi gelirlerin tarhiyatını yapmak, tahakkuk ettirilmesi için Mali Hizmetler Müdürlüğüne intikal ettirmek.
Katılma payı, ecrimisil, işgaliye, çevre temizlik vergisi gibi gelirleri hesaplamak.
Mükellef beyanlarını kontrol etmek ve eksik/yanlış beyanları düzeltmek.
-Mevzuat değişikliklerine göre tarife ve oran güncellemelerini uygulamak.
Gelirlerin muhasebeleştirilmesi için Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne bilgi vermek.
Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
c) Yoklama Birimi: Yoklama Birimi aşağıdaki görevleri yürütür.
Mükellefleri tespit etmek, yoklama fişi düzenlemek ve yerinde inceleme yapmak.
Yeni faaliyete başlayan işyerlerini kontrol ederek yoklama raporlarını düzenlemek.
Faaliyet değişikliği, kapanış veya adres değişikliğini yerinde denetlemek.
Emlak, çevre temizlik, ilan-reklam gibi vergisi ile harç, katılma payı, atık bertaraf ücreti gibi belediye gelirleri açısından saha denetimleri yürütmek.
Beyan dışı mükellefiyetleri tespit ederek kayıt altına alınmasını sağlamak.
Kayıt dışı faaliyetleri ilgili birimlere bildirmek.
Yoklama sonuçlarını elektronik sisteme işlemek ve ilgili birimlere iletmek.
Gerektiğinde zabıta birimleriyle ortak denetim yapmak.
Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin Yürütülmesi
Görevin Alınması, Planlanması ve Yürütülmesi
MADDE 10- (1) Müdürlüğe gelen tüm belgeler, dosyalar ve işleri evrak düzenine uygun bir şekilde kaydedilerek ilgilisine verilir.
(2) Gelirler Müdürlüğü’ndeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.
(3) Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İş birliği ve Koordinasyon
Müdürlük Birimleri Arasında İş birliği
MADDE 11- (1) Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
a) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra Müdüre iletilir.
b) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele havale eder.
c) Görevlilerin herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
Diğer Birimler ile Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon
MADDE 12- (1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ün imzası ile yürütülür. Müdürlüğün, belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu kurum ve kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar imza yetkileri ve yetki devri genelgesine uygun yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlük
MADDE 13- Bu yönetmelik, Belediye Meclisi tarafından kabulüne müteakip yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 14- Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.