Mehtap ARSLAN
Afet İşleri ve Risk Yönetimi Müdür V.
T.C.
DENİZLİ İLİ
ÇİVRİL BELEDİYE BAŞKANLIĞI
AFET İŞLERİ VE RİSK YÖNETİMİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu yönetmeliğin amacı, Çivril Belediyesi Afet İşleri ve Risk Yönetimi Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Afet İşleri ve Risk Yönetimi Müdürlüğü’ndeki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Afet İşleri ve Risk Yönetimi Müdürlüğü’ne ait bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Kanunu ve 6360 sayılı Kanun, Afet Ve Acil Durum Arama Ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri İle İl Afet Ve Acil Durum Arama Ve Kurtarma Ekiplerinin Kuruluşu, Görevleri, Çalışma Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik ile Afet Ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı Afet Ve Acil Durumlara İlişkin Hizmet Standartları Ve Akreditasyon Esaslarının Belirlenmesi Hakkında Yönetmelik ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- Bu yönetmelikte geçen:
Belediye: Çivril Belediyesi’ni,
Başkanlık: Çivril Belediye Başkanlığı’nı,
Başkan: Çivril Belediye Başkanını
Müdürlük: Afet İşleri ve Risk Yönetimi Müdürlüğü’nü,
Müdür: Afet İşleri ve Risk Yönetimi müdürünü,
Yönetmelik: Afet İşleri ve Risk Yönetimi Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği’ni ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat Yapısı ve Bağlılık
Bağlılık
MADDE 5- (1) Afet İşleri ve Risk Yönetimi Müdürlüğü, Belediye Başkanına ve görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün Görevleri
MADDE 6- (1) Aşağıda belirtilen görevler, Afet İşleri ve Risk Yönetimi Müdürlüğü tarafından yürütülür:
Her türlü afeti en az can ve mal kaybıyla atlatabilmek için gerekli hazırlıkları kapsayan ve uygulanabilir doğal afet kriz yönetim planı, afet acil yardım planı vb. planları hazırlamak, bu planların güncel tutulmasını sağlamak, söz konusu planların uygulanmasında gerekli koordinasyonu sağlamak.
Afet bilincinin gelişmesine yönelik çalışmalar yapmak.
Başkan tarafından, İl Kriz Merkezinden gelecek emirler doğrultusunda, Belediyenin üzerine düşen görevleri koordine etmek.
Olağanüstü durumda, afet öncesi hazırlanan tüm tedbir ve planlamaları uygulamaya koymak, kriz merkezi bünyesinde yapılacak çalışmalara belediye müdürlükleri arasında koordinasyonu sağlamak.
Afet ile ilgili ulusal/uluslararası tüm kamu kurum ve kuruluşları, meslek odaları, özel ve gönüllü kuruluşlar arasında gerekli işbirliğini sağlayarak afete yönelik her türlü tedbirin alınması ve uygulanmasını, Afet ve Kriz Yönetimi alanında ortak çalışmalar yürütülmesini sağlamak.
İlimizde kurulan Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi (GAMER) tarafından verilen görevlerin gerçekleştirilmesi için ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği yapmak.
Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği kapsamında Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) ve İl Afet Risk Azaltma Planı (İRAP) dahilinde belediye tarafından yapılması gereken çalışmaların yürütülmesini sağlamak.
Olası afet durumunda Fen İşleri Müdürlüğü ile afet bölgesinde Arama-Kurtarma ve enkaz kaldırma işlerine destek verecek olan iş makinelerinin planlamasını, sevk ve koordinesini yapmak.
Çivril Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü ve ilgili kurumlar ile koordine ederek afet sonrası iyileştirme, lojistik, ikmal, iaşe, barınma, gıda, hijyen gibi insani ihtiyaçların giderilmesi ve psiko-sosyal destek işlemlerini koordine etmek,
7126 sayılı Sivil Savunma Kanunu ile birlikte çeşitli kanun, tüzük, yönetmelik vb. hukuki düzenlemeler çerçevesinde;
Barış zamanında personelin kuruma ait bina, tesis, araç ve gerecin güvenliğini sağlamak.
Hazırlanan planlamaların uygulanmasına yönelik çeşitli eğitim ve tatbikat faaliyetlerin de bulunmak.
Olağanüstü durumda ise; barışta hazırladığı tüm tedbir ve planlamaları uygulamaya koymak; kontrol merkezi ve karargâh servisi bünyesinde tüm çalışmaların koordinesi ile personelin sevk ve idaresini sağlamak.
Seferberlik planlamaları, afet planlamaları ve güvenlik planlamaları ile ilgili planların hazırlanması ve güncelleştirmelerini sağlamak;
Başkanlık tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
Müdürün Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 7- Müdürün görevleri aşağıda belirtilmiştir;
a) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişi olarak Müdürlüğü temsil etmek,
b) Yasalarla verilen her türlü asli ve ek görevleri yapmak,
c) Mali Hizmetler Müdürlüğü koordinasyonunda Müdürlüğün bütçesini, performans programını, yıllık faaliyet raporunu Belediyeni stratejik planına göre hazırlamak,
d) Alt birim personeli arasında görev bölümü yapmak, izin, hastalık ve çekilme gibi nedenlerle ayrılan personelin yerine, başkasının görevlendirilmesini sağlamak ve hizmetlerin aksamaması ve iş sürekliliği için gerekli önlemleri almak,
e) Müdürlük servislerinin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarını düzenleyerek, personel arasında uyumlu bir işbirliği ortamı kurulmasını sağlamak.
f) Çalışma verimini arttırmak amacıyla, mevzuat ve yargı kararları ile ilgili yayınları satın almak, abone olmak, bunlardan personellerin yararlanmasını sağlamak, personelin görevleri ile ilgili olarak kendilerini geliştirmeleri adına eğitimler aldırmak,
g) Müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenlemek, Müdürlüğe ait tüm birimlerinin ve personelin çalışmalarını izlemek, denetlemek ve gerekli talimatları vermek, Müdürlüğün hizmet alanlarındaki görevli personellerin sevk ve idaresini yapmak.
h) Müdürlüğün görev alanlarına giren konularda kararlar vermek, çeşitli konulara ilişkin farklı yollar ve çözümler bulmak ve uygulamak,
ı) Müdürlük bütçesinin etkili ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlamak,
i) Müdürlüğü ile Diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak,
Müdür, Belediye Başkanınca verilen ve Yönetmelikte belirlenen görevler ile Mevzuatta belirtilen görevleri gereken özen ve süratle yürütmekle sorumludur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin Yürütülmesi
Görevin Alınması, Planlanması ve Yürütülmesi
MADDE 8- (1) Müdürlüğe gelen tüm belgeler, dosyalar ve işleri evrak düzenine uygun bir şekilde kaydedilerek ilgilisine verilir.
(2) Afet İşleri ve Risk Yönetimi Müdürlüğü’ndeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.
(3) Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İş birliği ve Koordinasyon
Müdürlük Birimleri Arasında İş birliği
MADDE 9- (1) Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
a) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra Müdüre iletilir.
b) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele havale eder.
c) Görevlilerin herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
Diğer Birimler ile Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon
MADDE 10- (1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ün imzası ile yürütülür. Müdürlüğün, belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu kurum ve kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar imza yetkileri ve yetki devri genelgesine uygun yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlük
MADDE 11- Bu yönetmelik, Belediye Meclisi tarafından kabulüne müteakip yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 12- Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.