FAALİYETLER
Muhtarlık İşleri Müdürlüğü

T.C.
DENİZLİ İLİ
MUHTARLIK İŞLERİ
MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ |
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE 1 - Bu Yönetmeliğin
amacı, İçişleri Bakanlığı’nın 2015/8 Sayılı Genelgesi esas alınarak kurulmuş
olan Muhtarlık İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları
ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir. Kapsam MADDE 2 - Bu Yönetmelik,
Muhtarlık İşleri Müdürlüğündeki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile
çalışma usul ve esaslarını kapsar. Dayanak MADDE 3 - Bu Yönetmelik;
Anayasa’nın 124. maddesi ve 5393 sayılı Belediye Kanunu 15/b maddesine ve
diğer ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 4 - Bu Yönetmelikte
geçen: a) Belediye:
Çivril Belediyesi’ni, b) Başkanlık : Çivril Belediye
Başkanlığı’nı, c) Başkan: Çivril belediye
Başkanı’ nı, d) Başkan Yardımcısı : Çivril
Belediyesi Muhtarlık İşleri Müdürlüğünün bağlı olduğu ilgili Başkan
Yardımcısı’ nı, e) Müdürlük : Muhtarlık İşleri
Müdürlüğü’nü, f) Müdür : Muhtarlık İşleri
Müdürü’nü, g) Yönetmelik : Muhtarlık İşleri
Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğini ifade eder. h) Personel : Çivril Belediyesi
Muhtarlık İşleri Müdürlüğünde çalışan tüm memur, kadrolu işçi, teknik ve
idari personel çalışanlarının tümünü. ı) MBS: Muhtar Bilgi Sistemi
Kuruluş MADDE 5- 5393 sayılı
Belediye Kanununun 48. ve 49.maddeleri ve 02/04/2015 tarih ve 28968
sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile
Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik
esasları çerçevesinde Çivril Belediye Meclisinin 05.02.2018 tarih ve 22
sayılı kararı ile kurulmuş idari yürütme organıdır. Teşkilat MADDE 6 - Muhtarlık İşleri
Müdürlüğünün Personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir. a) Müdür b) Şef c) Memurlar d) Sözleşmeli Personeller e) Kadrolu İşçiler ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Görev, Yetki ve Sorumluluk Müdürlüğün görevleri MADDE 7 (1) Muhtarlık İşleri
Müdürlüğü, İçişleri Bakanlığının 2015/8 Sayılı Genelgesinde belirtilen iş ve
işlemlerin tamamının etkin ve verimli bir şekilde yapılmasından sorumludur. (2) İçişleri Bakanlığı tarafından
www.muhtar.gov.tr üzerinden oluşturulan MUHTAR BİLGİ SİSTEMİ aracılığıyla
belediyemize iletilen talep, şikayet, öneri ve isteklerin mevzuatta
belirtilen sürelerde karşılanmasını ve sonuçlandırılmasını sağlamak. (3) MBS haricinde muhtarlıklardan
gelen (bizzat, telefonla, maille, dilekçe ile vb) (4) MBS üzerinden veya başka
yollarla muhtarlardan gelen tüm talep, şikayet, öneri ve isteklerle ilgili
istatistiki kayıtları tutmak, raporlamak ve başkanlığa sunmak. (5) Yılın belirli zamanlarında
Muhtarlarla “istişare toplantıları” düzenlemek ve mahalle bazlı hizmetlerin
değerlendirmesini yapmak. (6) Belediyemiz müdürlükleri
tarafından yapılan tüm hizmetlerin mahalle bazlı raporlanmasını sağlamak.
İlgili müdürlüklerde mahalle bazlı raporlama ve arşiv oluşturulmasını
sağlamak. (7) Belediyemizde üretilen tüm
hizmetlerle ilgili mahalle bazlı raporlar hazırlayarak Başkanlık makamına
sunmak. Müdürlük yetkisi MADDE 8 - Muhtarlık İşleri
Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye Kanununa
dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar
çerçevesinde yapmaya yetkilidir. Müdürlüğün sorumluluğu MADDE 9 - Muhtarlık İşleri
Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen
görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla
yapmak ve yürütmekle sorumludur. Müdürün görev, yetki ve
sorumluluğu MADDE 10 – (1) Muhtarlık İşleri Müdürlüğünü
Başkanlık Makamına karşı temsil eder. (2) Müdürlüğün yönetiminde tam
yetkili kişidir. (3) “Müdürlüğün Görevleri” kısmında tanımlanmış tüm
işleri koordine eder, etkili ve verimli bir şekilde sonuçlanmasını sağlar. (5) Muhtarlık İşleri Müdürlüğü ile
diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar. (6) Müdürlüğün yıllık Performans
Programını ve buna bağlı olarak yıllık Bütçesini hazırlar. (7) Performans Hedefleri, İş
kapasitesi ve Faaliyet alanlarını dikkate alarak günlük, (8) Performans Hedefleri ve
Bütçesine göre bir yıl boyunca kullandığı kaynakları ve yaptığı faaliyetleri
gösteren “Yıllı Faaliyet Raporu”nu hazırlar. (9) Vatandaşa yönelik
hizmetlerle ilgili “hizmet standartları” belirleyerek daha hızlı ve etkin
hizmet vermek için tedbirler alır, süreç iyileştirmesi yapar. (10) Faaliyet alanıyla ilgili
vatandaş memnuniyeti ölçümleri yapar. (11) Müdürlüğün mevcut dosya,
evrak ve diğer bilgilerinin Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğünce belirlenen
“Standart Dosya Planı” formatına uygun olarak düzenlenmesini ve
arşivlenmesini sağlar. Bu konuda Yazı İşleri Müdürlüğü ile koordineli
çalışır. (12) Tüm dosya, evrak ve bilgiler
için mevzuatın öngördüğü şekilde “Saklama Planı” oluşturur, süresi gelenlerin
imha edilmesini sağlar. (13) İş süreçlerinin
iyileştirilmesine yönelik çalışmalar yapar. (14) Personelin eğitim
ihtiyaçlarını belirleyerek, eğitim almalarını sağlar. (15) Mesai saatlerinin etkin /
verimli kullanılması ve birim personelinin uyum içinde çalışmasını sağlar. (16) Birimi ile ilgili faaliyet
raporlarının periyodik olarak hazırlanması ve Başkanlığa sunulmasını sağlar. (17) İş güvenliğini sağlar ve
çalışma ortamını sürekli geliştirme çabası içinde olur. (18) Birim personelinin görev,
yetki ve sorumluluklarını belirler, görevli personelin disiplin amiri olarak
görev ve sorumluluklarını yerine getirir. (19) Yasalarla verilen her türlü
ek görevi yapar. Muhtar Bilgi Sistemi Sorumlusunun
görev, yetki ve sorumluluğu MADDE 11 (1) İçişleri Bakanlığı tarafından
www.muhtar.gov.tr üzerinden oluşturulan MUHTAR BİLGİ SİSTEMİ’ nin
koordinasyonunu sağlar. (2) MBS aracılığıyla belediyemize
iletilen talep, şikayet, öneri ve isteklerin mevzuatta belirtilen sürelerde
karşılanmasını ve sonuçlandırılmasını sağlar. (3) Müdürlükler tarafından
yapılacak geri dönüşlerin MBS talep, şikayet, öneri ve isteğinin tam
karşılığı olup olmadığını sorgular, sonuçların etkinliğini denetler ve iyileştirilmesini
sağlar. (4) MBS haricinde muhtarlıklardan
gelen (bizzat, telefonla, maille, dilekçe ile vb) her türlü talebin uygun
birime ve uygun kişilere yönlendirilmesini sağlar ve sonuçların uygunluğunu
denetler. (5) MBS üzerinden veya başka
yollarla muhtarlardan gelen tüm talep, şikayet, öneri ve isteklerle ilgili
istatistiki kayıtları tutar, raporlar ve başkanlığa sunar. (6) Özellikle karşılanamayan
taleplerle ilgili gerekçe raporları oluşturur. Diğer Personelinin görev, yetki ve
sorumluluğu MADDE 17 (1) Görevi gereği Müdür tarafından
kendilerine verilen işleri yasalar ve yönetmelik esaslarına göre yapar. (2)Müdürlüğe gelen telefonlara
bakar, gerekli hallerde Müdürünü bilgilendirir. (4) Müdürüyle birlikte Birim
Arşivi oluşturur, Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik hükümlerine
göre mevcut dosyaların “Saklama Planı”nı oluşturur ve takibini yapar. Bu
konuda Yazı İşleri Müdürlüğü ile koordineli çalışır. (5) Müdürlüğe gelen-giden
evrakların kayıtlarını tutar, yazışmaları hazırlar. (6) Müdürün talimatıyla satın alım
taleplerini açar ve satın alım sonuçlanana kadar süreci takip eder. (7) Müdürlükteki demirbaş
malzemelerinin kayıtlarını tutar. (8) Müdürlük personeli, Müdür ve
müdürün yetkili kıldığı kişiler tarafından verilen diğer işleri yapar. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Görev ve Hizmetlerin İcrası Görevin planlanması MADDE 18 – Muhtarlık İşleri
Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dahilinde
yürütülür. Görevin yürütülmesi MADDE 19 - Müdürlükte görevli
tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve Yönetmelikler
doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır. BEŞİNCİ BÖLÜM İşbirliği ve Koordinasyon Müdürlük birimleri arasında
işbirliği MADDE 20 (1) Müdürlük dahilinde çalışanlar
arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır. (2) Müdürlüğe gelen tüm evraklar
toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir. (3) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele
tevzi eder. (5) Çalışanın ölümü halinde,
kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı
bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir. Diğer kurum ve kuruluşlarla
koordinasyon MADDE 21 (1) Müdürlükler arası yazışmalar
Müdür’ ün imzası ile yürütülür. (2) Müdürlüğün, Belediye dışı özel
ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları
ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan
Yardımcısının parafı Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan
Yardımcısının imzası ile yürütülür. ALTINCIBÖLÜM Gelen giden evrakla ilgili
yapılacak işlem MADDE 22 (1) Müdürlüğe gelen evrakın önce
kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele havale edilir. Personel
evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür. Arşivleme ve dosyalama MADDE 23 (1) Müdürlük tarafından yapılan tüm yazışmaların
birer paraflı nüshası konusuna göre Standart Dosya Planı’na uygun olarak
muhafaza edilir. (3) İşlemi biten evraklar “Devlet
Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmeliğe” uygun olarak arşive
kaldırılır. YEDİNCİBÖLÜM Denetim ve disiplin hükümleri MADDE 24 (1) Muhtarlık İşleri Müdürü tüm
personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir. (2) Muhtarlık İşleri Müdürü 1.
Disiplin Amiri olarak disiplin mevzuatı doğrultusunda işlemleri yürütür. SEKİZİNCİBÖLÜM Yönetmelikte hüküm bulunmayan
haller MADDE 25- İşbu Yönetmelikte
hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur. Yürürlük Yürütme |
|
Dr. Gürcan
GÜVEN Mehmet
Ali
OZAN Kadir
KUZU
Belediye
Başkanı Meclis
Zabıt
Katibi Meclis
Zabıt Katibi
Meclis Başkanı